WHAT IF? LOGO EN HUISSTIJL
Vanaf minuut één heeft ondernemer Jan Maarten de Roon mij op het hart te gedrukt: “Ik ben geen standaard 50+er in de IT of digitale strategie.” En dat heb ik gemerkt. Jan Maarten is een goedlachse, sympathieke en sociaal vaardige man en voldoet daarmee niet aan het cliché stereotype dat hij vaak voorbij ziet komen in de branche.
Voor zijn nieuwe start-up What If? zocht Jan Maarten een logo, dat hij het liefst bij zijn ‘positief afwijkende’ karakter wilde laten aansluiten. Vrolijk, opvallend en anders dan de concurrentie doet. Dat heeft hij dan ook van mij gekregen.
Jouw logo door mij laten ontwerpen/aanpassen? Mail me op: roy@ongeschorem.nl
Ik wilde de harde hoeken van een sans serif font met een schuurpapiertje bewerken voor een vriendelijk ogend geheel.
Montserrat leent zich daar uitermate goed voor.
Uit zichzelf oogt het al fris en modern, maar met een kleine aanpassing is het elke kant op te sturen. Door de hoeken van de letters iets af te ronden, is het een schot in de roos geworden.
De vorm rondom de tekst is een vraagteken, daar de officiële naam van What If? ook op een vraagteken eindigt. Tegelijkertijd dient het leesteken ook als kader voor de tekst, waarmee het van drie losse elementen één mooi geheel wordt.
Dan de kleurkeuze. Lichtere varianten van blauw zijn doorgaans de meest gekozen kleuren in de wereld van de digitale strategie. Niet verwonderlijk als je bedenkt dat blauw staat voor betrouwbaarheid, zekerheid en professionaliteit. Zo ook bij What If?.
Het felle oranje steekt duidelijk af bij de concurrentie en geeft het ontwerp een verfrissend duwtje in de rug.
Gebruik de slider voor een alternatieve versie