KLUMP'S LOGO, HUISSTIJL EN PACKAGING
Als de deuren van je zaak verplicht gesloten moeten blijven, vanwege de corona-maatregelen, moet je als ondernemer op zoek naar een alternatief verdienmodel.
Die heeft Creperiebar-eigenaar Michael Klumpenaar gevonden in Klump’s Beslag. Een kant-en-klaar beslagmix, waar je verder niets meer aan toe hoeft te voegen.
Michael is bij mij uitgekomen voor het maken van het logo, de huisstijl en de etiketten voor zijn nieuwe merk. Dat moest persoonlijk zijn, uitnodigend voor een jong publiek en opvallen in het koelschap van de supermarkt. Met dit ontwerp voldoet Klump’s aan al die eisen,
Jouw logo door mij laten ontwerpen/aanpassen? Mail me op: roy@ongeschorem.nl
Met Klump’s wilde Michael Klumpenaar een merk neerzetten dat niet alleen zijn naam draagt, maar ook persoonlijk aanvoelt. Naar mijn idee is er niets persoonlijker dan een afbeelding van de man zelf. ‘Klump’ in hoogsteigen persoon, bij jou in de keuken.
Illustrator Robin Klever (check vooral zijn website) heeft op basis van een foto een cartooneske versie van Michael gemaakt, waarmee Klump tot leven is gekomen. Vanaf iedere fles, verpakking, merchandise of kleding lacht het vrolijke gezicht van Michael je nu tegemoet.
Door gebruik te maken van een illustratie zorg je, naast een persoonlijke touch, ook voor een vriendelijk effect. Bovendien heeft Michael, volgens eigen zeggen, “een hoofd dat pannenkoeken verkoopt.”
Iemand die zo’n positieve uitstraling heeft, die door het vuur gaat voor zijn product, maar zichzelf niet zo serieus neemt, die heb ik graag naast me aan de eettafel.
Het juiste lettertype kiezen bij de wensen van Michael bleek nog niet zo eenvoudig. Een ‘handgeschreven’ font kan, hoewel vrolijk en toegankelijk, snel gaan vervelen. Met het zwierige Rosarian Bold was het eigenlijk gelijk raak.
Het heeft de juiste uitstraling, viel in de smaak bij Michael en had slechts een kleine bewerking nodig om naadloos aan te sluiten bij de illustratie van Robin.
Om het design helemaal af te ronden, heb ik gekozen voor een ovale vorm die het geheel omvat. Met een beetje kinderlijke fantasie is hier zelfs nog een pannenkoek, flensje of poffertje in te herkennen.
Die ovale vorm komt ook terug in de favicon, die in te zetten is als de ruimte te klein is voor het volledige logo. Denk hierbij aan visitekaartjes, telefoon-apps of het logootje dat je boven in je browser naast je tabbladen ziet.
Omdat je ook in het logo direct de associatie met pannenkoeken, poffertjes of wafels wilt hebben, heb ik naast de ovale vorm ook gekozen voor natuurlijke bruinen die je terug kunt vinden op je bord.
Het zachte karakter van deze kleuren steken mooi af bij de felle, opvallende kleuren van de verschillende varianten in beslag. Die combinatie zorgt er voor dat de flessen zullen opvallen in het koelschap.
Gebruik de sliders voor alle etiketten en ontdek de subtiele verschillen