JITSE JAGER LOGO EN HUISSTIJL

Fotograaf Jitse Jager gooit in 2020 het roer om. Hij verhuist met zijn Koreaanse vrouw naar haar thuisland, om daar een nieuw bestaan op te gaan bouwen.

Om hen en hun avonturen te kunnen volgen is Jitse een website begonnen waar hij beeld en tekst met zijn achtergebleven familie en vrienden deelt. Wat er verder met JitseJager.com gaat gebeuren is nog niet naar buiten gebracht, maar hij heeft nu in ieder geval een logo dat de Nederlands-Koreaanse connectie volledig weergeeft.

Jouw logo door mij laten ontwerpen/aanpassen? Mail me op: roy@ongeschorem.nl

Mijn doel voor dit ontwerp was om Jitse een logo mee te geven dat zowel Koreaanse als westerse volgers zou aanspreken. Door die twee werelden met elkaar te verenigen, heb ik de essentie van Jitse in Zuid Korea proberen te pakken.

Dat begint met een combinatie van het Koreaanse (Hangul) met het Latijnse schrift, dat wij hier kennen. Black Han Sans weet in beide talen ijzersterk de boodschap over te brengen.

Het beeldmerk kent een vrij eenvoudige vorm, rondom vier Koreaanse karakters. Het idee achter deze vorm is een knipoog naar de persoonlijke zegels die gebruikt worden in Oost-Aziƫ, waaronder in Korea, waar ze dojangs genoemd worden. Met deze zegels worden in veel landen nog altijd officiƫle documenten ondertekend en verzegeld.

Op de dojang van Jitse staat fonetisch zijn naam:

Ye Tsu
Ya Geo

Een week na het opleveren kreeg ik een video toegestuurd, waarin Jitse zijn dojang officieel heeft laten maken. Een mooier compliment voor mijn werk had ik niet kunnen krijgen.

Met de vijf traditionele kleuren van Korea (Obangsaek) als uitgangspunt, is er een brutaal kleurenschema tot stand gekomen. Sterke kleuren, die opvallen op elke ondergrond en in iedere setting.

Bovendien zijn ze perfect met elkaar te combineren, zonder dat ze om de aandacht concurreren.

Gebruik de slider voor een alternatieve versie