SWIPEKONING - COOLBLUE
Goedemiddag,
Ik schrijf jullie om te reageren op de vacature voor de functie van Conversie Specialist die jullie uit hebben staan. Mijn CV en portfolio zijn dan ook als bijlage aan deze mail toegevoegd. In ruil daarvoor wil ik middels deze brief kijken of jullie bedrijf iets voor mij is. Want het zoeken naar de juiste werkgever is eigenlijk vergelijkbaar met daten. En laat ik daar nou net een expert in zijn!
Toegegeven, ik ben al meer dan 10 jaar single. Op een eenmalig avontuurtje hier-en-daar na wil het nog niet tot grote successen leiden. Maar ik laat me niet uit het veld slaan en juist dát maakt mij een deskundige.
Want, ziet u, de date-scene van 2018 lijkt in de verste verte niet meer op wat het was voor het digitale tijdperk. Tegenwoordig kun je swipen tot de blaren op je duim staan. Op tientallen apps tegelijk. Alle singles binnen een straal van 100 km heb je letterlijk binnen handbereik. Dat lijkt een voordeel, maar in de praktijk valt dat vies tegen. Want hoe vind je het glas Coca Cola tussen de 3ES?
Zo kom ik ook bij jullie uit. Op het eerste gezicht lijkt alles namelijk te kloppen. Jullie zijn een grote naam, vol humor, de verpakking is goed, maar wat zegt dat nog met alle make-up tutorials en Photoshops van deze wereld?
Ik kom dan ook graag langs om jullie te interviewen voor deze functie. Ik weet dat het niet gebruikelijk is, maar ik wil me niet conformeren aan de versie van mij die jullie het liefst op die functie zien. Ik word geacht mee te buigen en aan te passen naar jullie goeddunken en blij te zijn dat ik überhaupt een baan heb. Fuck dat. Ik verdien het om gelukkig te zijn. En als het niet met jullie blijkt te klikken, dan blijf ik hier wel in deze koffietent werken.
Genoeg single dames die koffie drinken.
Met vriendelijke groet,
Tim der Metsch